Vårt hus i Provence: Sol och marknad

lördag 24 oktober 2009

Sol och marknad

Idag är det fantastiskt väder här igen. Otroligt varmt i solen och en ännu en härlig marknad att besöka. Det känns som en stor förmån att kunna handla all frukt och grönsaker på marknaden och att dessutom kunna fynda lite annat smått och gott.
Idag hittade jag en kappa. Lagom tjock och nästan exakt en sådan som jag tänkt sy till våren men just idag på morgonen faktiskt funderade på om jag skulle sy med löstagbart foder. Men nu behöver jag inte det utan kan ha en på vintern och sedan en annan på våren.

Jag köpte också en bollkrysantemum, eller vad de nu kallas i Sverige. Jag har haft en tom blå kruka stående på terrassen men nu rymmer den en gräddvit Chrysantéme istället.

2 kommentarer:

lotta sa...

så underbart med sol och värme.här i linköping är det 6 + grader och regn.njut av ert liv där nere.

marits provence sa...

Hei Efwa! Lørdag var vi også på markedet i Arles. Koste oss veldig i det fine været. Et spennende marked! Og jeg kjøpte en fargerik kjole som passer perfekt for høsten og julen. Kjenner Arles fra tidligere besøk der. Det er en fantastisk by. Så heldig du er som bor der! Beste hilsen fra Marit