Vårt hus i Provence: Picknick mitt i stan

onsdag 2 juni 2010

Picknick mitt i stan

Jag har glömt att berätta om en lite lustig sak. I lördags var flera gränder helt inklädda med grönt, äkta gräs. Jag tog såklart av mig skorna och vandrade barfota för att få känna känslan.
Det var picknick och utdukade bord, musik och på ett ställe fanns till och med en TV utställd där några män satt och tittade på fotboll. Inte tjurfäktning den här gången men ändock TV. En lite annorlunda happening än vad jag varit med om tidigare.
Här står jag framför en gräsklädd, människofylld gränd.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Sà vackra bilder igen. Gràs...mmm...det var lànge sedan.

Maliva`s verden sa...

Hei..nå har jeg kost meg med innleggene siden sist jeg var innom deg. Skjønner at du/dere trives i Arles fortsatt. Vi reiser om 13 dager..hvor vi først skal bo i St.Maxime så går ferden videre inn i Provence...Så i år blir det mange uker i mitt andre hjemland og gjett om jeg gleder meg. Ønsker deg god sommer. Klem fra Maliva