Vårt hus i Provence: Jag vet var ljuset finns

tisdag 2 november 2010

Jag vet var ljuset finns

 Jag har inte tidigare tänkt på hur jobbigt det är när vi byter till vintertid. Men den här gången känner jag av det. Kanske beror det på att jag blir väckt tidigt, dvs runt 6. Runt 05 om man tänker på hur det känns i kroppen och att jag är i Sverige där det är ännu mörkare. Nåja, jag blir i alla fall trött av mörkret. Längtar hem till Arles där jag vet att det är ljust mycket längre på kvällen och dessutom är solen framme fler timmar per dag. Ser fram mot att sitta på terrassen när jag kommer hem.
Idag visar jag lite ljusa bilder på byggnader i kvällsljus. Överst är den vackra Arenan som jag aldrig tröttnar på att fota
Den här byggnaden finns precis intill Jardin d'Ete, sommarparken.
 Träden vid parken i slutet av oktober. 

Inga kommentarer: