Vårt hus i Provence: Gott Nytt År!

fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Jag har varit i Sverige över jul men nu är jag tillbaka. Det är konstigt att det känns varmt när man kommer ut även om det fortfarande är lite mulet. Men väderprognoserna verkar sia om sol de kommande dagarna och det ser jag fram mot.
Idag var det en liten marknad i stan. Eftersom det är nyårsdagen i morgon hade de flyttat marknaden till idag i stället och på väg hem tog jag lite bilder för att ni ska få se hur det ser ut i Arles idag.
 Buketterna med julrosor såg vackra ut, men jag hoppas fortfarande på att min julros jag har i landet snart ska visa några knoppar och slå ut. 
 Den här planteringen var utanför ett hus. När man nyss varit i Sverige där det är många minusgrader känns det nästan overkligt med blommande växter utomhus.
 På framsidan av samma hus såg det ut så här!
 Arenan fotad från baksidan.

 Mannen på bilden stod och skissade utsikten i en av de finare gränderna i stan.
 Ser ni att fönstret till höger om fönstret med täcket, är sk. trompe l'oeil. Ditmålat för att få balans på huset.

Jag önskar er ett riktigt gott nytt år och om ni är sugna på att hälsa på så hyr vi, som ni kanske vet, ut en liten studio i centrala Arles. Välkommen att boka i vår, sommar eller höst.

3 kommentarer:

marits provence sa...

Så herlig det er å se noen stemningsbilder fra vakre Arles. For oss som fortsatt befinner oss i Norge med snø og kulde ser det nesten uvrikelig ut. Om ikke så lenge drar vi tilbake til Frankrike og gleder oss til det. Riktig godt nytt år til deg og dine kjære!

Steekjes en Stygn sa...

Önskar dig ett gott nytt år.
Här skiner solen och snön är borta men det är inte säkert att vintern inte kommer igen.Härligt med blommor utanför dörren.
Anje

Elisabeth sa...

Så härligt med fina bilder från Arles. Här är det fortfarande rätt mycket snö, men vi har fått runt 0 grader och det tär snabbt på snön.
Ha dé!