Vårt hus i Provence: Min dag i bilder

torsdag 1 mars 2012

Min dag i bilder

Plötsligt upptäcker jag att det är EFIT-dag. Alltså en dag då många människor fotar vad de gör en gång i timmen. Idag lägger jag mina bilder här eftersom jag är i Provence.
21.20 går jag mot sängen. Det har varit en ansträngande dag idag. Tyvärr blev det visst inte så många bilder från vårt vackra Provence men det kommer en annan gång. Är du sugen på att upptäcka Provence kan du hyra vår Studio i Arles. Välkommen!
20.20 har jag tittat på "Vem vet mest" på svt-play och kommit en bit på min partybolero.
19.20 bjuder mannen på "saucisse et choucroute"
 18.20 tittar jag ut genom köksfönstret...
17.20 är jag snart klar med gaffelvirkningen...
16.20 lämnar vi bilaffären och innanför fönstret står nästan precis en sån som vi beställt, en Citroën DS3.
15.20 är vi fortfarande kvar. Det provkörs, pratas, rings och bestäms...
14.20 är vi på väg in på rendez-vous med en bilförsäljare. Stora C5 ska bytas mot en mindre bil.
 13.20 Gaffelvirkar en del till en partybolero från Stickfrossa
12.20 har jag börjat trä på pärlor på garn som ska gaffelvirkas.
11.20 fotar jag, utan skärpa, en knopp på vår Kaprifol som växer i en kruka på terrassen.

8 kommentarer:

Annika sa...

Tittar in på din EFIT och är inte ett dugg avundsjuk att du är i varma Provence och jag sitter i kalla Stockholm :-)

Manduzana stickar sa...

Spännande med ny bil :)

Therese Skoogh sa...

Provance -låter underbart!

Kul att du kom ihåg EFIT!
God fortsättning!

Mvh Therese

http://thereseskoogh.wordpress.com/

Joakim sa...

Tittar förbi din biliga dag :)

kavring sa...

Ah...Provence! Her er det snøvær i dag..laver ned store snøfnugg..litt forskjell kan man si.

Ha en fin dag:)

Hanna sa...

Oj, vad duktig du är med virkningen! :D Virkat har jag gjort en gång, i syslöjden på högstadiet, och det kommer jag nog aldrig försöka mig på igen. :P

Anni sa...

Skrattar gott åt ditt lockbete - att få se bilder från Provence ;-) Här var det bil och stickning, nog så spännande, men var är våren i Arles?
:-D

Ariella sa...

Hej!
Kikar in på din dag. Roligt att se någon utanför sverige :-)