Vårt hus i Provence: Hemma igen!

tisdag 4 september 2012

Hemma igen!

Igår kom vi hem till Arles efter några veckor i Sverige. Vi tog en promenad genom stan och jag fotade lite. 

 Jag hade aldrig hört talas om Recortadores förrän jag såg programmet för helgens Feria du Riz. Och nu tror jag nog att vi kommer att gå på Champiionnat d'Europe des Recortadores på fredag kväll. Tjurfäktningar går jag inte på, men lite andra galenskaper kan vara kul att upptäcka.
 Ett vackert inbäddat hus.
 Jag gillar verkligen den turkos färgen på luckorna. Ska nog gå och ta ett färgprov en annan dag.
 Här är jag och mannen när vi tar un café på stamstället.
 Bistrot Arlesien är ett mycket trevligt ställe som vi besöker året runt.


4 kommentarer:

Steekjes en Stygn sa...

Välkommen hem då. Vi är på väg till Holland men har blivit strandsatta efter 20 mil.hoppas vi kommer hem snart.Härligt med en bistroterras i solen.
Ha det gott
Anje

marits provence sa...

Så herlig det ser ut å være tilbake i vakre Arles. Der kan dere fortsatt nyte sommeren i flere uker:-)
Klem fra Marit

Svea sa...

Hur tar man färgprov? Skrapar av färg lite diskret? Hur har du gjort bildkollaget i förra inlägget?

Efwa - Medea sa...

Visst Svea, det är bara (tror jag) att försiktigt skrapa loss en flaga av färgen.
Jag har gjort collaget i gratisprogrammet Photoscape. Ett jättebra program där du kan göra massor med kul saker med dina bilder på ett enkelt sätt.