Vårt hus i Provence: Fasader, dörrar o färg

onsdag 6 augusti 2008

Fasader, dörrar o färg

När vi var i Provence hade jag nästan alltid kameran och min NCSkarta med mig för att kunna fota fina hus, jämföra färger och för att till slut hitta den exakta färgen vi ska ha på vårt hus.

Det finns så otroligt många vackra hus att titta på och en hel del där man tror att färgkombinationen beror på vilka färger som funnits på utförsäljningen i färgaffären. Men här är en del av det jag sett och som jag tycker är fint. (jag borde kanske fotat de allra värsta också men det är nog bättre att de förblir glömda.

4 kommentarer:

Anonym sa...

WOW, jag är helt utmattad efter att ha läst alla dina inlägg. Vilket drömprojekt ni har framför er. Sååå spännande att följa hur ni ordnar med allt och hur det blir, där i ert underbara hus. Jag längtar redan efter fler inlägg och fler bilder.
Lycka till med allt!!

Marika sa...

Hej igen!!

Det later som ni har haft en underbar semester nere i la Provence! Lite avundsjuk ar jag allt, aven om jag hade det alldeles underbart i Sverige (perfekt sommarvader). Nu ar jag tillbax i la france och hade tankt vara lite arbetslos ett tag (ta en lang semester), men mina planer gick i stopet, sa nu blir det nytt jobb (vikariat i o for sig) pa mandag. Det basta ar att jobbet ligger sa nara att jag kan cykla dit. Tjansten ar Assistante commerciale export, det har jag inte jobbat med innan, sa det lar nog bli intressant.

Men vad har ni for planer nu med huset? Ni kommer inte bo dar permanent utan ha det mer som "sommarstuga", eller???

Harligt med all planering..

Skot om dig!
Kram
Marika

C De-sign sa...

Vilket underbart collage du sammanställt och bjuder oss på! Kan förstå att det går åt en hel del funderande....innan man bestämmer sig..... Nu är det slut för min del med den här sommarens ledighet och allt lavendelpyssel....känns lite vemodigt... men hösten har också mycket fint att erbjuda....( man vänjer sig nog....) Ha en bra start på nya veckan! Kramar fr C

sabina sa...

Man får ta sig en ordentlig funderare på fasadfärg... Det är ju inte lika enkelt att måla om där som där inne... ;) Ett ljusgrått hus med en blå dörr i lagom nyans.... mmmm säger jag!