Vårt hus i Provence: Färdigmålat för den här gången

onsdag 11 februari 2009

Färdigmålat för den här gången

Efter tre strykningar och en vaxning känner jag mig nöjd och har burit skänken på plats igen. Jag började ju måla häromdagen och efter ett antal strykningar tyckte jag att det täckte tillräckligt och ikväll har jag strykt på bivax och sedan polerat med en raggsocka. Det läste jag i en bok att man kunde och udda raggsockor har jag gott om. Den matta färgen fick en fin lyster och jag tror att det står emot smuts lite bättre.Före och under tiden:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hi, hi...jag har en exakt likadan byrå som du nu har piffat upp i vitt, vilket jag också har funderat på att göra. Min byrå har ett förflutet från min svärmors barndomshem. Har din nån' historia?
Visst är det härligt när möblerna har varit med ett tag?
Kram
Helen

Anonym sa...

Jag glömde...Grattis på bröllopsdagen i förskott!!
Helen

Lisa Marklund sa...

Så fin din byrå blev med vit färg och vax :-)
Kram Lisa