Vårt hus i Provence: Ösregn o åska

måndag 20 april 2009

Ösregn o åska

Även i Provence kan det vara oväder. Idag har det varit en sådan dag med ösregn, blixtar o åska. Men vi tog en sväng till IKEA i Mont Pellier då det var lite saker jag behövde inhandla. Tyvärr fanns inte allt jag hade på min lista men lite smått o gott blev det i alla fall.
Vägen hem blev över Aigues Mortes och i kanten av Camargue men alla flamingo hade nog gömt sig för att skydda sig mot ovädret.

Tyvärr hade jag hängt ut tvätt innan vi åkte så det fick bli en ny centrifugering för att få ur allt vatten. I morgon ska vi jobba i mitt arbetsrum. Vävstolen ska monteras, klippbordet fästas i väggen och eventuellt ska några hyllor upp på väggen.
Bonne nuit!

1 kommentar:

helen sa...

Oväder är väl inte det första man tänker på när man hör ordet "Provence" ;-)

Har du hunnit bo in dig? Men det är nog för tidigt att veta ännu.

Hoppas tvätten hinner torka nu då!

Kram
Helen