Vårt hus i Provence: Nyplanterat

tisdag 23 juni 2009

Nyplanterat

Luktärtorna hade ju som sagt torkat ut när jag var hemma i Sverige i två veckor och det var runt 30 grader hela tiden här. Så nu får jag så nya och tills de kommer upp har jag köpt några tagetes.
Jag tror min mamma skulle skratta om hon såg dem eftersom tagetes inte var min favoritblomma när jag var yngre. Men nu tycker jag att de lyser upp. Jag köpte en annan gul blomma också som ska lysa upp terrassen.

I morgon är det marknad och då ska jag köpa fler blommor. Ska försöka hitta några hängväxter att hänga från terrassen ner mot uteplatsen. Men vi får se vad det blir.Katten överlevde inlåsningen i vårt garage sist vi åkte till Sverige och nu ligger han/hon på muren och spanar ner mot gatan.

5 kommentarer:

supermom sa...

Så fint med lite färgglada blommor!

Maliva`s verden sa...

Herlige bilder...Ja når ikke turen går til Provence i år...får jeg gjøre så godt jeg kan å skape franske stemninger her hjemme...:O)Ta gjerne en titt inn i min lounge du også..Go`sommer til deg fra Maliva

ab sa...

Vad? Katt i garaget..? Scrollade ner men hittade ingen förklaring.

Vackra blomfärger.

Efwa sa...

ab: Kolla inlägget med de tre vinflaskorna!

supermom sa...

Saknar dina inlägg! Vart har du tagit vägen... ? :)