Vårt hus i Provence: Plötsligt var det planterat

torsdag 12 november 2009

Plötsligt var det planterat

På promenaden idag fick jag se att de hade planterat cyklamen i parken och massor med Chrysantheme. På Espace Van Gogh var det fullt med penséer. Fåglarna kvittrar i lagerträdet intill vår gård och man får faktiskt vårkänslor.

Stickningen på terrassen idag kändes som en aprildag i Sverige och jag njuter. Julbelysningarna börjar komma upp och det känns lite mystiskt i detta varma och fortfarande lite gröna november men det är som det är. Längst ner till höger på bilden ser ni en glittrande, smaklös julprydnad som vi såg inne i stan.
Hoppas ni har en skön torsdag!

2 kommentarer:

Kajsa sa...

´Vilken bra blogg, rena turistguiden! Och tack för tipset om att hyra studion! Nu har vi redan bokat och det hade blivit lite trångt för oss i studion. Men jag har sparat tipset i fall jag hör någon annan som är på jakt. Jag blir inte lite avundsjuk på er som flyttat ner, men jag får vara nöjd med att få tillbringa semestern där nere tills vidare. Jag återkommer till din blogg och letar fler tips inför semestern!

Anonym sa...

Hej! :-)

Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.

Kram Benita