Vårt hus i Provence: Vilken glädje

lördag 12 juni 2010

Vilken glädje

Idag upptäckte mannen att vi hade två frukter på passionsblomman. Jag som befinner mig i Sverige får vänta ända till måndag morgon innan jag får titta på dem. Men en liten bild fick jag och den får ni också såklart titta på.
Det ska bli så spännande att se hur den utvecklas och hur den smakar sedan när den förhoppningsvis har mognat. Det är fortsatt många blommor. Idag räknade mannen till runt 60 stycken. Helt otroligt tycker jag.

4 kommentarer:

Bente sa...

Det blir herlig å komme tilbake å se passionsfruktene. Du får forsette å utviklingen videre.

Bente

UllaH sa...

Så vackert med mängden. Jag tog en gång frö av den vanliga passionsfrukten, Passiflora edulis, och sådde. Efter två år kom frukterna och de smakade bättre än ursprunget.

Unknown sa...

Mysigt. Denna vàxt àr sà vacker. Och nu med frukt...lyxigt.

Mari G sa...

Hejsan

Du får berätta om sen om de är ätbara eller ej. :-)
Jag köpte en planta (hade hoppats den skulle vart större) som ska vara den ätbara varianten Passiflora edulis ´fredrick`, nu är det dags att plantera om den, rötterna börjar titta fram därunder på lerkrukan! annars så tycke rjag inte den växt nåt!!!! Får ta en bild och jämföra :-).

ha det bra
Mari