Vårt hus i Provence: På kvällen...

måndag 23 augusti 2010

På kvällen...

...igår fick jag inte så mycket gjort men det måste man ju inte alltid.
18.45 planterade jag en nyinköpt petunia i en avlång kruka på terrassen. I bakgrunden ser ni luktärten som tidigare varit planterad i krukan och som nu var helt ihoptorkad.

19.45 gjorde jag coleslaw som vi skulle ha till köttet som mannen fixade.
20.45 Efter maten tog jag tag i att klippa upp ärmhålen på senaste tröjstickningen som ska slutföras. Jag letade i kurslitteraturen efter hur vi virkade runt det som skulle klippas upp men hittade det inte. Så det fick vänta till måndagsmorgonen.
Sedan blev det inte mer fotat den här dagen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vackert med petunian i den grå betongkrukan!

Unknown sa...

Colewslaw, det var lànge sedan. Tack fòr pàminnelsen.

Emmas keramik sa...

Det låter ju helt fantastiskt att få bo i Provence nära havet. Härligt!
Jag kommer inte vara med på Vidablicks marknad i år. Jag har varit med där en gång tidigare och det är en mysig marknad med en väldig variation på utställarna. I år kommer jag dock inte hinna med det.
Lycka till i Vidablick!
Hälsningar Emma