Vårt hus i Provence: Äntligen hemma igen

torsdag 11 november 2010

Äntligen hemma igen

Det tog lite tid att ta sig från Sverige till Frankrike den här gången. Snöstorm och troligtvis problem med planet gjorde att jag blev nästan ett dygn sen hem till Arles.
På Skavsta airport blev vi 8 timmar försenade och det gjorde att jag missade mitt plan från London till Marseille men trots mycket dumt man hör om Ryan Air så bokade de om min anslutningsbiljett till ett senare plan och efter att ha sovit på Guest House i Stansted fick jag till slut åka mot Marseille och min väntande man.

Vädret är på sin bästa sida också och jag njuter av solen och den fortfarande grönskande innergården.
Lavendeln blommar fortfarande liksom indiankrassen. 
Lökarna som jag planterade innan jag åkte i slutet av oktober har redan kommit upp på vissa ställen. Det ska bli spännande att se när de börjar blomma. Det lär inte bli så sent i alla fall.
I nedre högra hörnet ser ni min julros som jag planterade förra hösten. Hoppas att den också börjar blomma framöver.
Passifloran växer också fortfarande och ramar in terrassen. Blå himmel, värmande sol och lite gröna växter kan få vem som helst på bra humör.

3 kommentarer:

marits provence sa...

Så bra at du kom deg ned til et varmere klima igjen. Det er meldt fint vær de nærmeste dagene også. For noen herlige blomster dere fortsatt har!

Steekjes en Stygn sa...

Jobbigt när resan blir så som din . Men det är väl härligt att komma till värmen efter det kalla vädret i Sverige.
Njut.
Anje

mysiga heestrand sa...

Det låter helt underbart med sol och fint väder. Så grönt och fint det fortfarnade är i Frankrike.
Kram Marita i Heestrand