Vårt hus i Provence: Grått och ännu mera grått

torsdag 6 januari 2011

Grått och ännu mera grått

Nu längtar jag efter värme. Trots att vi har plusgrader känns det kyligt både ute och faktiskt inne också. Husen i Provence är inte gjorda för kallt väder och även om vi har varmare inne denna vinter än förra året så vill jag ha mer värme.
Längtar efter att kunna sitta på terrassen igen. Igår gick vi på marknaden men det var många handlare som inte var där. Men de behöver väl också lite ledigt någon gång om året.

På väg tillbaka från marknaden tittade jag på några santonniers i ett fönster. Santonniers är små figurer för tex krubban. Just nu pågår en utställning med santonniers men de jag fotade står i fönstret på en affär som säljer bl.a. de här figurerna.
Läs lite om figurerna här.

Jag brukar alltid fota himlen när den är blå men någon gång ska väl en grå himmel fotas. Håll till godo!

1 kommentar:

Sandbergs Fotoblogg sa...

Håll ut, värmen kommer även om det känns grått just nu. Tänk positiva tankar och ta på dig utav dina ulliga stickade plagg och mys.