Vårt hus i Provence: Utflykt till havet

tisdag 1 mars 2011

Utflykt till havet

Efter att ha pratat i flera dagar om att åka till havet blev det till slut av. På väg dit stannade vi till på en rastplats där vi såg storkar förra året, och nog stod pappa stork där och spanade ut över nejden.
Det var alldeles för kallt i vattnet för att ens doppa fötterna men det är ändå något speciellt att andas havsluften.
Självklart stickade jag några maskor. Kanske mest för syns skull och för fotograferingen. Men ändå.
 Det blåste en del men inte för kallt. Men visst var det skönast i lä.

 Ser du spiralsnäckorna? De är väldigt fina tycker jag, och det är ju de andra också.
 För en gångs skull plockade jag inte med mig en massa snäckor hem utan fotade bara lite.

 Här är hamnen i Les Saintes Maries de la Mer. Och den gul-röda flaggan här under är Provence egen flagga.
Vad vi såg på vägen hem visar jag i ett annat inlägg.

4 kommentarer:

Mona sa...

Det ser härligt ut. och bättre blir det väl om några veckor.

Ingela sa...

Suck, vilka fina bilder! Längtar till sommar!
Kram Ingela

Anonym sa...

Roligt att bilder från platser vi har besökt. Längtar till våren efter denna långa och kalla vinter.
Helena i Habo

Lisbet / *LLL og Co.* sa...

*SIGH* I just LOVE Provence... ♥ Beautiful photos. Hälsningar från Danmark...