Vårt hus i Provence: "Fruktaffären"

onsdag 18 augusti 2010

"Fruktaffären"

På väg hem från stranden igår stannade vi vid vägkanten för att köpa frukt. Superbra priser på finfin frukt och av en slump köpte vi några stora, mörklila plommon som var det godaste jag ätit någonsin.

De är stora som nektariner, röda inuti och helt gudomligt goda.

Vi köpte även nektariner med vitt fruktkött och solmogna aprikoser. *mums*

Lite mer färgglädje blev det idag när vi köpte haricots rouge, aubergine och courgette på marknaden. Får se vad jag hittar på med de röda bönorna.

4 kommentarer:

Bente sa...

Vakre farger. Her har jeg høstet mine egne plommer for første gang. Det ble på mitt lille tre 1,5 kg resende polmmer uten stener. Nå har jeg to glass med syltetøy.

Bent

GURO sa...

å så deilig...

Mors værelse sa...

Mmmm...ser utrolig godt ut..:) Frukten i Provence er jo av aller beste kvalitet. Vi kjøpte en gang aprikoser fra en lastebil parkert i veikanten. Damen som solgte de hadde en aprikosfarm...Min datter som elsker frukt, har siden den gang alltid sammenlignet med disse nydelige aprikosene fra Madame Apricot...men ingen er like gode...!!

Ha en strålende dag.
Hilsen Mariann

Freedomtravel sa...

Vilken fin "affär"! Ser inte alls ut som vår Coop...