Vårt hus i Provence: Idag är det EFIT-dag

söndag 22 augusti 2010

Idag är det EFIT-dag

Det betyder att jag under den här förutbestämda dagen ska ta ett foto i timmen och visa vad jag gör. I vanliga fall brukar jag visa det i min hantverksblogg men idag tänkte jag visa här i bloggen vad jag gjort.
Första bilden tog jag 08.45 på kaffemaskinen. Den bilden kan du se i Medeas Värld.
Vid 09.45 befann jag mig utanför Boulangeriet, vår bagare, och där köpte jag två pajer att ta med till stranden. En Provencale och en Poireaux.
10.45 Vi gick en sväng och tittade på hantverksmarknaden som var här i stan men det var väldigt få utställare. Men det fanns såklart olivoljor, lavendelpåsar, marseilletvålar och provencalska tyger. Så jag utgår från att alla turister fick sitt lystmäte tillfredsställt. =)
11.45 Framme vid stranden och vi var inte ensamma som ni kan se. Söndag och semestertider gör att parkeringarna är överfulla men tack vare att det är milslånga stränder är det inte speciellt trångt på stranden.
12.45 Jag sitter i min solstol och njuter av solens varma strålar. Det är underbart!!!
13.45 Vi har just ätit våra goda pajer och där borta under parasollet med gult linne står killen som vandrar fram och tillbaka på stranden och säljer glass, croissanter och kaffe.
14.45 Dags att bada i det alldeles ljumma Medelhavet. Långt där ute till vänster syns en turbåt som går längs med kusten och upp på lilla Rhone.
15.45 är vi på väg hem och ser Camarguehästar, både på tur och fria i hagen. På håll ser vi även svarta tjurar och Flamingos. Jag tar även kort på den uttorkade marken och ett vackert gräs som just slagit ut. Någon som vet vad det är??

16.45 Efter att ha lagt tvätt i maskinen och surfat lite är det dags att duscha. Fler bilder kommer senare...
17.45 Redigerar bilder till bloggen...

Läs mer om EFIT på ettfotoitimmen.se.

6 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Avundsvärt skönt ser det ut :)
Pajerna ser läckra ut!

http://foto.rudenius.se/post/2010/08/22/EFIT-e28093-Ett-foto-i-timmen.aspx

Charlotte sa...

Vad härligt med hus i Provence!
Ja pajerna såg verkligen goda ut och inte helt fel att ligga där på stranden...

Margaretha sa...

Wow! Vad härligt! Vilka pajer. Självklart blir man avundsjuk.

Bente sa...

Morsomt med en bilde i timen. Fint dokumentert fra stranden.

Bente

Annika sa...

vad underbart att få tillbringa sin tid i Frankrike och pajerna såg jättesmaskiga ut

Annelie sa...

Precis så ska en söndag vara, så att man laddar batterierna för en ny vecka.