Vårt hus i Provence: Trädgårdsdrömmar

torsdag 29 januari 2009

Trädgårdsdrömmar

Trädgård och trädgård förresten, det är ju bara en liten innergård. Men den ska fyllas med klättrande Passiflora - passionsblomma, självklart lavendel, varför inte ett olivträd i kruka och kanske något mer.

Kanske kommer den någon gång att se ut så här fast i mindre upplaga.

Fick en utmaning hos Handplockat där det står:

Torsdagar i februari = trädgårdstorsdag
, blogga om dina vintriga trädgårdsdrömmar - eller om din stolthet som du skapade förra sommaren, bra tips eller annat som hör trädgården till. Skriv ett inlägg där du talar om att du vill vara med så länkar hon till dej i nästa torsdags "kickoff" Trädgårdstorsdags-inlägg.


Bilderna är från förra våren och sommaren. Men de tidigare ägarna plockade med den väldoftande jasminen som klättrade längs räcket.
Synd men nu har vi fria händer att skapa vår gård som vi vill.

4 kommentarer:

karin-odlar-sin-trädgård sa...

Det växer så bra och så snabbt där nere så en sån fin innergård får du nog till redan om ett par år ;-)
Kul att se att allt går framåt, det har blivit jättefint!

Samtal från min trädgård sa...

Åh, så vackert! Jag är så avis på dig, men snart kommer solen här med och så vill ju inte jag heller flytta någonstans.

Anonym sa...

Provence älskare som jag är vill jag bara gratulera till ert mysiga hus, och meddela att jag läser din blogg och njuter av att följa din resa mot en framtid i solen.
Kram
Helen

Eddan sa...

Vilka härliga trädgårdsdrömmar!
Själv får jag väl drömma om att vi ska slippa frostnätter i sommar så att något annat än penséerna kan överleva ;-)!

Trevlig helg!

Kram från Anette