Vårt hus i Provence: Sommar igen!

söndag 27 september 2009

Sommar igen!

Tänk att det faktiskt är sommar här i Provence. I morse åkte jag från en begynnande höst och kom till något man skulle kunna kalla svensk sommar. Ljuvligt är bara förnamnet. Nu är jag bara väldigt trött eftersom klockan ringde halv fyra i morse så jag ska nog snart lägga mig i sängen o läsa lite för att kunna somna hyfsat tidigt.

Men först vill jag visa lite bilder på vår Passifloras ljuvliga snurror. Passifloran har växt en hel del sen jag åkte till Sverige för en vecka sen och där de nya skotten skjutit iväg bildas även dessa söta snurror.
I morgon ska jag städa och bädda lite eftersom jag får gäster på torsdag. Mina kurskompisar från Handarbetets vänner kommer på besök. Det ska bli jättekul att träffa dem igen!

2 kommentarer:

Helen sa...

Så underbart med en extra lång sommar!! Och passionsblomman är ljuvlig!

Ha det gott!

Kram!

marits provence sa...

Hei! Herlig med sommer. Vi må nyte den så lenge vi kan. Det er et fantstisk land vi bor i! Klem fra Marit