Vårt hus i Provence: Snart börjar de riva

söndag 21 september 2008

Snart börjar de riva

Vi träffade vår kontakt C i fredags. Hon hade bokat hantverkare och hade offerter på hela ombyggnaden och det ser bra ut. Det kostar lite mer än vi tänkt från början men så är det väl och det visste vi från början. Men de kör igång den första oktober och beräknar att vara klara runt nyår. Det får man väl ta med en nypa salt men ändå... Vi ska inte flytta förrän i april och till dess är det säkert klart.

De renoverar hela huset på en gång och även gästdelen så nästa gång vi kommer dit få vi bo någon annanstans men det är skönt att de jobbar på och förhoppningsvis blir det precis som vi har tänkt också!
Några bilder från huset har jag inte för det har ju inte ändrat sig sen sist men ett collage från marknaden vi gick på igår har jag. Varsågoda

13 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Jag tror jag svimmar av allt gott jag ser... kan riktigt höra ljuden och känna dofterna genom datorn. Så avundsjuk jag är!

Kram Jenny

C De-sign sa...

Hej
Så härligt det ser ut..... och så kul att allt är igång nu men renoveringen! Jag har en glad nyhet till dig också... du vann ett silverhalsband i utlottningen inne hos mig!!! VARMT GRATTIS!!! Bilden som har undertexten:"silverkedjor med silverhängen i olika design" från den kan du välja vilket av hängena du vill ha!!!! Maila mig din adress så kommer det på posten!!!
Kramar från C

Anonym sa...

Ååå, hus i Provence, vilken njutning. Lavendelfält, färg och flärd. Lyckliga du. Jag har noterat att du tävlar.
Snövit

Mollys Hus sa...

Vilka underbara bilder!

Susilull sa...

Så spännande!
Jag vet inte om jag hade kunnat tåla mej med att sitta här hemma och veta att det händer en massa saker där ner i Arles!
Hoppas det blir precis som ni vill ha det!

mysiga heestrand sa...

Underbart, Jag hyr i Provence, önskar jag hade ett eget hus
Kram Marita i Heestrand

Lina ♥ C´est la vie sa...

Håller med de andra! Fantastiskt gott och härligt.

Jag har fått in franska ljus bl a i min nätbutik. Och kuddar. Så himla roligt.
Ha det bra, jag ser fram emot att läsa mer här!

Kram Lina,
nätbutiken C´est la vie Home

Tidsmästarinnan sa...

Hej allra bästa Efwa,

härligt härligt!! och vad spännande med huset!

Du, idag tror jag faktiskt att jag ska få iväg ett litet brev på posten till dig, förlåt att det har tagit så hemskt lång tid!!!

Kram
Susanne

Anonym sa...

Hej! Kul att du använder mitt lexikon. Du har en härlig blogg, jag kommer fortsätta läsa den när jag flyttar tillbaka till Sverige!

/Klas

Anonym sa...

Åh, såg supermysigt ut. Fick drömma mig bort från blåst, regn och kyla ett tag.

Anonym sa...

Grattis, du vann en påse för klädnypor eller vykort till ditt hus i Provance.
skicka ett mail med adress till mig på
mattssoncarola@telia.com
så skickar jag din vinst.
Kram Snövitxt

Marika sa...

Hej!
Det var länge sen. Jag har bloggat pâ evigheter - har verkligen inte haft tid o inte haft sa mycket motivation efter langa arbetsdagar..
Jattekul att se att erat husprojekt framskrider. Det ar ju jattespannande! Det kommer sakert bli jattefint.
Det dar med att man kommer in direkt i huset utan hall ar typiskt franskt och en sak som jag inte gillar alls. Som tur ar har vi en hall i varat hus.. ;-)

Jag skickar med en utmarkelse till dig som du hittar pa min blogg.. Jag ska uppdatera mera snart.
K

Anonym sa...

Hej, kul att läsa Din blogg!
Jag har påbörjat en hemsida nu där jag kommer att skriva om Feng Shui o. tips för alla intresserade!
Kom gärna in o. kika o. ge kommentarer via kontaktformuläret!
( Adressen kommer att ändras till wangborgshem.se inom snar framtid :-) )