Vårt hus i Provence: Krukorna på gården

lördag 1 augusti 2009

Krukorna på gården

I de tre stora krukorna jag köpte till gården planterade jag en blå blomma, som är ganska vanlig här i Provence, som jag inte vet vad den heter. Vet du vad det är för något blir jag jätteglad om du berättar.

Jag planterade också min nu nerklippta lavendel och jasminen. Tror att de mår väldigt bra av mer och ny jord för att hålla fuktigheten.
Bredvid lavendeln står en basilika som verkar otroligt tålig. Den har torkat ut ett flertal gånger men nu fick även den en större kruka och ny jord.

Jag har en blå kruka till som jag ska plantera något i och den gula i föregående inlägg. Hade tänkte en liten lavendel men hittade ingen blommande på marknaden, ingen liten heller för den delen.

Ha en fortsatt skön helg!

2 kommentarer:

Mian sa...

Det är nog en blyblomma?

Efwa sa...

Å tack Mian. Visst är det en Blyblomma eller Plumbago auriculata. Tack så jättemycket för tipset!