Vårt hus i Provence: Köksfunderingar

tisdag 5 augusti 2008

Köksfunderingar

Det är inte helt enkelt att bestämma hur köket ska se ut men visst har jag några tankar än så länge. Har börjat rita hur jag vill planera det men ytan är inte speciellt stor och det är lite pyssligt att få dit allt och dessutom ha tillräckligt stora arbetsytor. Men det löser sig snart.

Jag har tänkt att vi ska ha vit luckor, kanske blanka. Vi har blanka luckor från IKEA nu och jag tycker att det är snyggt. Jag tror också att vi ska ha ekbänkar, kanske ganska mörka, men det är inte helt bestämt ännu. Jag tror att det behöver vara lite trä eftersom det mesta för övrigt kommer att vara vitt och det är inte så stort ljusinsläpp i köket.
Bilderna har jag hittat i min inspirationsmapp och jag kommer plocka detaljer från massa olika kök så att just vårt kök blir unikt och fungerande för oss. Vi är ju trots allt bara två personer som ska bo där på heltid även om barnen kanske kommer alla på en gång någon gång, och då måste det ju också fungera.

2 kommentarer:

Camilla Borg sa...

Det är ju "mina" stolar!
Ha,ha

Anonym sa...

Ja det är inte enkelt när det är liten yta, men jag tror man tänker till ordentligt när man planerar och det kan vara positivt. Har du sett boken "Kök" av Terence Conran? Den kan ge en och annan god ide. Kram!