Vårt hus i Provence: Läskigt

torsdag 21 augusti 2008

Läskigt

Nu har vi skickat iväg de första ritningarna till vår kontakt i Provence. Nu ska hon kontakta hantverkare och få fram ungefärligt pris på renoveringen.
Det känns läskigt att det nu är i stort bestämt hur huset ska se ut invändigt och vilka väggar som ska rivas/byggas upp eller flyttas.

Men det blir som det blir och vi kommer helt klart att trivas i vårt snart fina hus i Provence.

Igår pratade jag med min chef om att gå ner i tid. Det verkar som om det ska gå bra och det blir lite enklare att "pendla" till Provence när jag inte behöver be om ledigt hela tiden och det är lättare att planera arbetet när jag vet att jag är här måndag till torsdag.
Kanske kommer jag också få mer tid till skrivande, sömnad och andra viktiga arbeten jag håller på med. =)

1 kommentar:

Willewira sa...

Vad spännande!! Att vara på väg!

Det svåra är att ta besluten och våga ta steget och köra på dem. Men nu är det gjort!!
Lycka till! Hoppas er kontakt får tag i bra hantverkare.

Själva står vi och stampar...fick tillbaka våra ritningar på tillbygge, efter att arkitekten drog sig ur. Du kan läsa om eländet i min blogg.

Igår tog jag en ny kontakt... får se om jag får något svar.

Som sagt, lycka till! Jag följer er process med stort intresse... Skulle själv vilja ha ett hus i Italien så småningom...

Kram Willewira