Vårt hus i Provence: Ett fungerande sovrum

torsdag 15 maj 2008

Ett fungerande sovrum

Sovrummet på övervåningen kommer vi att kunna använda som det är. I alla fall under renoveringen av undervåningen. Vi har frågat säljarna om vi kan få köpa sängen och klädskåpet. Både för att det är skönt att ha lite möbler innan vi flyttar dit permanent och för att de är vackra.

Jag tror att jag kommer att ha en del mörka möbler eftersom jag tycker att det är vackert till vita väggar, vita gardiner o andra vita textilier.
Det är skönt att det är vita väggar så gott som överallt. Det kommer säkert att ta ett år innan undervåningen är klar och då är det ändå enklare att få det fint uppe under tiden när allt är vitmålat.

1 kommentar:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Kul att få se lite före-bilder. Ska bli spännande att se efter-bilderna:)

Kram Annica