Vårt hus i Provence: Skattjakt

söndag 11 maj 2008

Skattjakt

Vi var hos mina föräldrar idag och efter middagen gick jag till stora garageförrådet där jag för två år sedan lämnade en massa saker när jag lämnade min villa för en bostadsrätt. Nu när huset i Provence hägrar tänkte jag kolla vad det egentligen var jag hade lämnat där.
Jag hittade:
  • en skänk med spegelöverstycke

  • ganska stort matbord i ek med vackra ben

  • lågt skåp att förvara diverse saker i

  • avlutad byrå med hyfsat fina beslag

  • "hatthylla" som är kopia av Norrgavels vackra dubbelhylla... (passar nog i gästdelen)

Sedan gick jag upp på vinden och där fanns pelarbord som jag kan måla i vitt och kanske få plats med någonstans. Där fanns också en fåtölj utan armstöd som jag skulle kunna klä om, soffa och två fåtöljer som definitivt måste kläs om. (kanske passar i gästdelen) Dessutom massor med smått och gott som jag kanske, kanske kan ta med i flytten. Kanske tar jag med zinkbaljor, rostiga lådor för blomplanteringar, vackra gamla stolar som kan bli jättefina när jag målat dem vita. Alltså har jag behov av en stoor burk vit färg att måla alla mina möbler i... eller ska jag vänta tills jag kommit på plats??

Inga kommentarer: