Vårt hus i Provence: Jag bor ju nu också

tisdag 20 maj 2008

Jag bor ju nu också

Jag har ju faktiskt ett hem nu också och jag får väl börja presentera det här i bloggen också. I min stickblogg passar det inte men här passar det på sätt och vis för de flesta möblerna vi har nu ska ju med i flytten.
Jag och min man flyttade ihop i början av hösten 2007 och gifte oss den 14 februari i år. När vi träffades för snart 2 ½ år sedan bodde jag i hus och han i en stor lägenhet i en annan stad. Jag hade redan sålt mitt hus för att flytta till en bostadrätt med mina då 4 hemmaboende barn.
När vi slog ihop våra hem i höstas var det en stor utrensning av möbler, böcker o allt möjligt annat. Jag hade redan gjort en STOR rensning när jag flyttade från huset men det fanns och finns fortfarande saker att göra sig av med.
Jag trivs fantastiskt bra i vårt hem även om det är lite trångt ibland men det viktiga är att det är harmoni och lugn och det tycker jag att det är.
Här är några bilder från vårt kök. Jag gillar det vita mot bänkarna i ek och jag får väl erkänna att ek är ett träslag som finns både här och där i vårt hem.

Ikväll har jag varit och köpt ett skåp som jag ska ha på balkongen. Måste bara vitmåla det först. Har en massa krukor, blomjord och annat smått och gott som bara flyter omkring och nu har jag tänkt att jag ska kunna stoppa in det i skåpet.
Har ingen bild än men det ska komma både före och efterbilder.

Inga kommentarer: