Vårt hus i Provence: En bit på väg

tisdag 21 april 2009

En bit på väg

Ser fram mot att kunna plocka upp alla mina prylar på hyllorna i arbetsrummet. Jag behöver såklart fler hyllor men det är ändå en bra början. När vi kör ner bilen om några veckor ska de två symaskiner som inte är med hit tas med och ställas upp. Ser verkligen fram mot att få sy igen.



Vävstolen står också på plats nu även om varpen inte är framdragen. Innan söndag fixar vi det. Nu ska jag sticka en stund i soffan innan jag somnar. Vaknar tidigt och är jättetrött på kvällarna men så får det gärna vara.

5 kommentarer:

lotta sa...

vad fint det blir,ordning o reda.tack för bilder,ser gärna flera senare,mvh lotta

Maliva`s verden sa...

Hei der nede i mitt andre hjemland....Det er så gøy å lese dine innlegg....Skal bli spennende å følge deg videre....Imens får jeg drømme videre om France....Proffite de la vie:O)Klem fra Maliva

helen sa...

Vad duktiga ni har varit! Det kommer att bli bra, ditt rum!
Men herremin, t.o.m vävstolen har fått följa med till Provence, lätt skrymmande, kan jag tro...

Ha det gott!

Kram
Helen

Eddan sa...

Hej!

Har inte tittat in här på ett tag men nu märker jag ju att ni är på god väg att etablera ert nya hem. Vad mysigt ni får det :-)!

Lycka till även i fortsättningen!

Kram från Anette

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh så underbart det låter att få leva i Provence. Somna tidigt och gå upp tidigt... Drömmer...
Kram Lina