Vårt hus i Provence: På väg...

torsdag 9 april 2009

På väg...

Vi är inte på väg ännu men våra möbler är det. Vi hade beräknat ca 25 kubik saker och det visade sig att det blev 38 kubik. En mindre felräkning men vi är bara lekmän, trallala...
Men nu är alla mina sysaker, vävsaker och sticksaker nerpackade. Dessutom mängder med böcker, porslin, möbler o allt annat man kan behöva i sitt nya liv.
Väntar o längtar tills vi får åka ner till Provence och ta emot allt och börja fixa till vårt nya hem.

Nu är det ganska sparsamt möblerat men inom några månader ska vi flytta från en femma till en trea och då kan man ju inte ha så mycket möbler.
Glad Påsk!

9 kommentarer:

helen sa...

Måste kännas skönt att ha kommit så pass långt med flyttbestyren.

Ha en trevlig påsk!

Kram
Helen

Maliva`s verden sa...

Hei..vil bare si at jeg er en fast leser av din blogg....Frankofil som jeg er,drømmer jeg om å få et lite krypinn der nede selv...Imens får jeg følge dere....Lykke til oppi all pakking..og go`påske..Klem fra Maliva

Lisa Marklund sa...

Spänningen stiger :-). Man har ju väldigt mycket grejer, märker man när man ska flytta :-)
En varm påskkram till dig - Lisa
psst en bloggtävling hos mig...

smultrongården sa...

Oj, vad spännande det måste kännas! Och förstås jobbigt. Är väl ingen enkel grej att packa allt kan jag tro. Jag hör av mig lite närmare när vi kommer och hur vi åker. Lars är inne på att vi åker direkt till Vence och avslutar i Marseille. Vi har inte bestämt oss, måste kolla för vi är sugen på nåt "antikstråk" i era trakter...
Lyyyycka till!
Kram Eva

Yvonne L sa...

Att beräkna hur stor plats saker och ting är svårt. Bara en sån enkel sak som att ta fram en burk att lägga matrester i brukar jag misslyckas med totalt! Antingen får jag smutsa ner två burkar, eller så blir botten knappt täckt i den jag plockat fram...

Header-bilden i min blogg tog jag i veckan, hade tur med ljuset som var helt perfekt när jag gick förbi.

A home far away sa...

Det blir alltid mer än man räknat med när man flyttar:)

Hoppas att er påskhelg varit underbart fin!

Kram Gunilla i Singapore

irma´s uthus sa...

Vad kul för er att ni flyttar dit. Jag har själv bott i Provence, det är verkligen helt underbart. Lite kallt på vintern konstigt nog:) Men vi har det allt lite för bekvämt i sverige.
Lycka till, jag kommer att följa er nu när jag hittat din blogg.
kram irene

irma´s uthus sa...

ursäkta, men nu när jag tittat närmare i din blogg ser jag ju var ni bor! Vi kanske kommer å hyr hos er i sommar:)

smultrongården sa...

Halloj!

Har letat men jag har inte ditt mobilnr.
Du kan väl skriva det attans snabbt... Hoppas ni fått internet så du ser det här innan vi sticker...
Grattis till ert nya hem!!
Kram Eva