Vårt hus i Provence: Alldeles, alldeles underbart

lördag 26 mars 2011

Alldeles, alldeles underbart

Det var alldeles för längesedan jag skrev här i bloggen men vädret har varit så fint så jag har helst suttit i solen på terrassen och dessutom har vi vårrensat innergården och planterat om lite växter. Idag är det EFIT-dag så jag har fotat en gång i timmen för att visa vad jag gjort. Början av dagen hittar du i min andra blogg
 11.14 gick jag fortfarande på vår underbara marknad och på bilden, som är klickbar, ser ni lite av vad jag såg.
 12.14 surfade jag på sticknördarnas paradis, Ravelry och letade efter nya modeller att sticka.
 13.14 sorterar jag snäckor och dricker kaffe på terrassen.
 14.14 har jag börjat virka på en av flera, kanelbullar som bonusbarnbarnet ska få i present.
 15.15 äter vi lite lunch som består av Artichaut - kronärtskocka och vitlökssmör.
 16.14 Uppdaterar jag bloggen för Sticka! Sveriges stickförening.
 17.14 har vi tagit en promenad till Place de Forum för den obligatoriska lördagsträffen. Vi sitter tillsammans med mycket folk och njuter av solen.
18.14 är vi hemma igen och medans maten blir klar tittar vi på ett avsnitt av "Vem vet mest" på svt-play.
19.14 Tittar på nyheter och något som liknar Sverige runt fast Frankrike istället. Tänker att vi ska se film men den vi skulle se fungerar inte.

1 kommentar:

Vonkis sa...

Nu blev jag väldigt sugen på kronärtskocka med vitlökssmör.

Gillar ljusstaken i badrummet. det behövs mer mys i våra badrum, helt klart.