Vårt hus i Provence: Blommande träd

måndag 14 mars 2011

Blommande träd

Jag har fram till marknaden i lördags trott att de rosablommande träden är mandelträd men nu fick jag se att det är blommande persikor. Troligtvis är det stora persikoodlingar vi sett längs vägen.
Synd att vi inte har plats att plantera ett träd på gården, men vi får njuta på håll i stället.

Jag vill också säga Välkommen till dig som kommer hit till bloggen för första gången, efter att ha läst artikeln om mig i Jönköpingsposten idag. Skriv gärna en kommentar så att jag vet att du varit här. Det går bra att skriva utan att ha någon egen blogg. Välj bara Namn/URL och skriv i ditt namn.  

8 kommentarer:

Lillianna sa...

Hej!
Jag läste om dig i tidningen idag! Har kollat runt en stund på din fina blogg.
Tycker det ser härligt ut i Provence.

Här hemma i Sverige börjar det anas vår. Snödropparna blommar, de har precis börjat. Alla diken är fulla med hundskit och sand, det är geggigt och smutsigt. Men det doftar vår!

/Lillianna

/Lillianna

Helena i H sa...

Läste om dig i JP idag.
Saknar marknaden i Arles där man kan köpa allting även om man inte talar franska. Efter ett par gånger vågar man lite mer.
Helena i H...

Steekjes en Stygn sa...

Inte har jag läst tidningen men tittar in ändå igen. Nästa vecka är vi i Frankrike och jag undrar verkligen om mit lila persikoträd också redan blommar.
Ha det gott.
Anje

Anonym sa...

Hej,

hittade din blogg för ca 1 år sedan, sen krashade datorn och allt försvann! Bestämde oss för att åka till Frankrike i sommar och kom ihåg att ni hyr ut boende och som jag letat på nätet, eftersom jag inte kom ihåg bloggens namn...Hittade inget och förra veckan blev det boende i La Napoule istället och i förrgår kunde jag läsa om dig i JP...så nu är jag här igen!
Våren känns långt borta här, vi bor ca 1,5 mil söder om Jönköping och här är precis vitt överallt med ca 30 cm hårdpackad snö...
Må så gott!// Lotta

Efwa - Medea sa...

Välkommen tillbaka Lotta! Och ni andra också förstås. =)
/Efwa

Annica sa...

Hej Efwa!
Vad trevligt att läsa om dej i JP. Hade väl inte förstått att du bosatt dig i Provance. Så härligt det verkar!!
Vilken fin blogg du har, här fastnar man ju ett tag. Men vad annat kan man göra när man ligger nerbäddad i förkylning!? Ute lyser solen från en klarblå himmel en söndagmorgon och smälter all snö som kom härom dagen. Er studio var ju lockande, men tyvärr uppbokad. Återkommer en annan tid.
Skulle vara trevligt att träffa dej. Har blivit lite drabbad av stickinfluensan, kul och avkopplande.
Allt gott !/Annica Båge Habo

Britt Thulin sa...

Min förra kommentar verkar inte gått fram så jag försöker igen. Härliga och intressanta iakttagelser från ert Provence. Vi flyttar snart ner och har fått bra inblick vad mycket härligt som väntar oss.

Hälsar Britt

Efwa sa...

Hej Britt! Vad nyfiken jag blir på vart ni ska flytta? Du kan väl höra av dig med ett mail. Det vore jättekul att höra mer om era flyttplaner. Maila efwa(at)provence-arles.se