Vårt hus i Provence: Sommar

lördag 19 mars 2011

Sommar

 Idag är det plötsligt sommarvärme. Helt fantastiskt men plötsligt är det dåligt med lagom varma kläder i garderoben. Vilken "galen turist" tänkte nog handlaren när jag fotade jordgubbarna. Men vi åt faktiskt jordgubbar igår så idag köpte vi inga.
 Träden på marknadsgatan börjar slå ut nu och i parken är det många av buskarna som både blommar och har gröna blad.
På "fönsterbrädan" till ett hus vi gick förbi blommar Clivian, eller Mönjeliljan som den också heter.

5 kommentarer:

Nanna sa...

Så underbart att ha det så varmt att man kan sitt i morgonrocken och dricka kaffe!!!
Tänk om vi i sverige kunde ha lika bra marknader som ni har i frankrike. Då hade jag varit lycklig!
Ha en underbar helg!

marits provence sa...

Så grønt og herlig det ser ut hos deg i Arles. Jeg er en tur i Norge og går på ski i fjellet. Kontrastene er store. Nyt det gode livet i Provence!!!
Klemmer fra Marit

Steekjes en Stygn sa...

Härliga bilder! Jag var ute här hela dagen med både fika och lunch.
Fast kring Paris hade våren kommit längre än här.Nu blir det Frankrike till september.
Ha det gott
Anje

Elisabeth sa...

Så härligt du har det! Känns som jag vill göra ett besök hos dig. Den nya fräscha grönskan är så härlig att uppleva. Ha dé!

Annika sa...

Jordgubbar!!! ååå så gott, jag längtar tills de svenska kommer