Vårt hus i Provence: Alla papper påskrivna

tisdag 6 maj 2008

Alla papper påskrivna

I fredags var vi på plats i Arles och träffade le notaire tillsammans med mäklaren och hans fru som var tolk. Vi kan inte så bra franska, dvs att jag inte kan alls... ännu. så hon berättade på engelska vad vi skrev under.
Bra va? Att skriva på ett köpekontrakt på ca 30-40 sidor utan att ens förstå rubrikerna. Jiippiii.
Vi slänger oss ut och köper ett underbart hus som kommer att bli ett underbart hem där vi ska bo när allt är klart.

Vi får tillträde 15 juli så då ska vi bo där några nätter för att känna på hur det känns att äga ett hus i frankrike och dessutom ska vi fundera över vad vi behöver göra och prioritera. Sedan lär det bli en tur i månaden under hösten för att fixa saker och för att se att hantverkarna gör det de ska och svara på frågor om de har några.

Gissa om jag tycker att det är härligt?

2 kommentarer:

In my house sa...

Tack för titten hos mig,,, då hittade ju jag hit... Gud vad härligt men ändå lite skrämmande,,, jag är alldeles för feg för att våga göra nåt sånt!!! Ska barnen flytta med?? man tänker ju då på just vänner och skolor,, och har ni jobb? el ska ni bara leva livet nu.....
- hur som helst så låter de verkligen underbart... Och sååå kul för mig att få följa eran resa.... ser spänt fram imot de!

Ha de bra kram josse

Efwa sa...

Kul att du tittade in. Barnen ska inte flytta med utan bara hälsa på och vi ska ha kvar en lägenhet i vår svenska stad så att jag kan åka hem, kanske var tredje vecka och bo med de yngsta. Jobb löser sig på distans. det är ju så bra med internet att allt går att lösa!

Välkommen tillbaka