Vårt hus i Provence: Köket på ovanvåningen

torsdag 8 maj 2008

Köket på ovanvåningen

Köket på ovanvåningen är ganska litet men fungerar under tiden vi renoverar och inte bor där hela tiden.
Jag gillar "diskbänken" mycket och funderar på om jag kan använda den som handfat i duschrummet på bottenvåningen senare. Annars får jag ha den någon annanstans. Det gröna kaklet ska jag också plocka ner försiktigt. Det ska nog gå att använda i något sammanhang. Vi har fått lov att behålla spis, kyl och några skåp i köket så att vi har kokmöjligheter under hösten utan att behöva köpa något från början. I Frankrike följer inget med i köket så vi är glada att säljarna var så vänliga.
Vi har även frågat dem om att få köpa lite möbler som vi kan ha från början och vem vet, jag kanske fixar dem så att vi kan behålla dem sedan också.Kanske behåller vi överskåpen på den nedre bilden till något men bänken under försvinner så fot som möjligt...

Inga kommentarer: