Vårt hus i Provence: Dåligt underarbete

torsdag 15 maj 2008

Dåligt underarbete

I gästdelens inre regioner är det en gång under förra seklet tapetserat och antagligen visste inte den som tapetserar att det är bra med underarbete och bra tapetlim. Eller så är det helt enkelt så att väggarna inte var tapetseringsvänliga.
Vi ska nog bara måla väggarna. Det kommer att bli så fint med inredningen ändå utan att väggarna är smyckade.

Men jag ska nog spara en bit av tapeten för att ha som färgprov. Det är vackra provençalska färger och det är aldrig fel att ha som prov.

3 kommentarer:

Susilull sa...

Skall bli jättekul att följa ert husprojekt. Och vem vill inte komma och hyra hos er i Provence på tidiga våren! Det låter underbart! Jag har plockat in din "Provence-blogg i min blogglista.

Ha det bra i London!!

lottens vita och gröna sa...

oh vilket rum det kommer att bli, lät ju spännande med färgproverna! tänk kanske kommer och hyr hos dig nån gång, en dröm...att få åka till provence! varmkram lotten

Mollys Hus sa...

Jösses, vilken underbar dröm! Gu, vad kul att följa ert projekt. Säj till när uthyrningsdelen är klar jag kommer :)Kul att du hade varit i min butik :)