Vårt hus i Provence: Nedräkning...

onsdag 28 maj 2008

Nedräkning...

Jag kan nästan inte tänka på något annat än att vi snart äger ett hus i Provence helt och fullt.
Nu är det 48 dagar kvar...
På den tiden har jag tänkt att jag ska hinna:
  • Bestämma och välja ut vilken färg vi ska ha på klinkergolvet på undervåningen (på ett ungefär)
  • tänka ut ungefär hur köket ska vara planerat
  • Se om jag kan hitta ett företag som säljer tex. vackra enfärgade linnetyger och kan sälja till min lilla firma. Jag kommer att ha en takhöjd på närmare 4 meter och färdiga gardiner är ju inte att tänka på men köper jag tyg på bal kan jag sy perfekta gardiner själv.
  • Köpa startbox från IKEA som vi kan ta med oss så att vi har en grunduppsättning porslin, glas, bestick m.m.
  • Plocka ihop lakan & handdukar som vi kan ha den första tiden = första halvåret minst
Det lär vara mer jag behöver tänka ut innan vi åker den 5 juli men jag får ta en sak i taget.
Ha en underbar fortsatt dag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska ni köpa hus i Provence, wow va häftigt! Låter alldeles underbart :)

Anonym sa...

Jag är inte alls avundsjuk....inte det allra minsta,så det så ;)