Vårt hus i Provence: Fransk tv-kväll

lördag 9 maj 2009

Fransk tv-kväll

Igår köpte vi en platt-tv så att vi kan kolla lite tv då och då. Det är ju inte helt enkelt att förstå när allt är dubbat till franska men vi har några engelska kanaler och vi lär oss lite mer franska dag för dag.
Jag försökte mobilblogga från marknaden idag men det ville sig inte. Men, men.
Jag har i alla fall haft en underbar dag. Det har varit soligt och varmt och det är helt ofattbart ljuvligt.
I morgon åker tyvärr mannen hem till Sverige för att jobba lite men jag får sysselsätta mig bäst jag kan. Jag kan ju tex försöka få lite flyttlådor tomma. Det vore inte fel. Kanske ska jag försöka få upp några hyllor på väggen också så att mina tyger kan få nytt hem. Vem vet, kanske blir det en tur till IKEA också i början av veckan så att jag kan köpa något att ha tv:n på. Just nu står den på en stol med låda ovanpå. Inte såå bra.

Ha en skön lördagskväll.

Inga kommentarer: