Vårt hus i Provence: Kokta kräftor

lördag 16 maj 2009

Kokta kräftor

Vi ska inte äta kräftor men vi ser ut som sådana. *hohoho* Så det kan gå. Men snart är vi bruna i stället. =D

Vi har haft en underbar dag, förstå på marknaden och sedan på stranden. Vi badade inte eftersom ungdomarna sa att det var svinkallt och jag litar på dem. Vi var också och titta på Salin de Giraud - saltbergen.

Ikväll blir det melodifestivalen, tacos och massor med godis.
Så här låter franska bidraget som framförs av Patricia Kaas (jag kan säga att jag INTE håller på Frankrike, tråkig låt tycker jag):

3 kommentarer:

Eddan sa...

Frankrikes låt var ingen hit direkt, kändes väldigt seg.

Jag är egentligen ingen schlagerdiggare men barnen vill förstås titta (flickor 8 och 9 år) så maken och jag offrar oss och håller dem sällskap.

Mysigt med sol och värme, då är det lätt att bli röd. Här har det både regnat och haglat idag så är det nå´t man är så inte är det röd inte ;-)!

Må så gott och ha en fortsatt trevlig helg!

Kram från Anette

Jonna sa...

Mitt röda övergick tyvärr aldrig i brunt. De senaste dagarna, och fortfarande, lossar stora sjok med hud. Usch...aldrig mer utan solskydd vid medelhavet! :D

Efwa sa...

Jonna: Då måste du ju komma tillbaka snart och förbättra fläckarna MED solskyddsmedel på.
Kram mamma