Vårt hus i Provence: På vandring genom stan

torsdag 28 maj 2009

På vandring genom stan

Det finns mycket fina dörrar och fönster att titta på i min stad. Många hus ser lite förfallna ut men det är i gamla stan så det kanske inte är så konstigt.
Lite tyskinspirerat kanske?Le Cloitre
Det finns verkligen många olika färgkombinationer. På den blå dörren såg jag att det stod ett danskt/norskt/svenskt namn. Kanske finns det fler från de nordiska länderna här i stan.

Vacker turkos färg även om jag inte skulle ha den på dörrar och fönsterluckor.
Himlen är lika blå som fönsterluckorna.
En smal gränd på väg mot Arenan.Baren i det gula huset är faktiskt öppen även om det ser ut som ett rivningshus.
Det blåser fortfarande otroligt mycket här i Provence. Hade tänkt åka till stranden men det får jag vänta med tills det slutar blåsa. Idag får det blir städning i stället. Det är ju torsdag! =)

6 kommentarer:

Mollys Hus sa...

Ser jätte mysigt ut! Är så sugen på att hyra en vecka hos Er! Kanske till nästa vår, vem vet :)

hagagården sa...

Tack för titten,måste vara underbart att få vara i denna vackra miljö.
kram o ha en go kväll
ninni

H A N N A S - F O R M sa...

Å, vad roligt att hitta till dig...så underbart det ser ut. Jag har lärt känna en svensk kvinna som heter Pia Asseby som även hon bor i Provence...det verkar så underbart där.

Tack för din hälsning hos mig..kommer gärna tillbaka hit!

KRAM
Hanna

supermom sa...

Så mysigt det verkar att promenera omkring där... fina kort. Men det ser ganska så öde ut, inte mycket människor! Här blåser också en massa...

Efwa sa...

supermom: Det är lite folk för de infödda håller sig inne när det är för hett. Bara vi utlänningar som vandrar runt. Och turisterna är mest runt caféerna, Arenan och annat kulturhistoriskt.

helen sa...

Varför älskar jag dessa halvskabbiga fasader??

Charmigt till tusen!

Hoppas du får en härlig dag på stranden, idag, istället!!

Ha det gott!

Kram
Helen