Vårt hus i Provence: Marknadsfynd

onsdag 13 maj 2009

Marknadsfynd

Idag på morgonen var det lite grått och regnmolnen hängde tunga över min stad. Men inte kan det hindra mig från att gå på marknaden och dessutom visade det sig att det var ganska varmt och inget regn kom.
Jag hade tur idag och hittade lite tyg för 1€ metern och det glädjer mitt syhjärta. Dessutom köpte jag lite vitlök, rödlök, körsbär och blommor. En dunk med lokalt rödvin blev det också. Äldsta dottern J och hennes pojkvän kommer på besök i morgon till söndag och då kan jag bjuda på lokalt vin till maten.
I papperspaketet ligger lammkorven Merguez som blivit en favorit, köpt i slaktarvagnen också den på marknaden.
Nu skiner solen och jag tvättar tyg och syr mellan besöken på terrassen.

6 kommentarer:

Eddan sa...

Det låter som du har det riktigt härligt :-)!

Jag älskar att gå på sådana marknader, känna dofterna och titta på folklivet.

Fortsätt att njuta i er nya tillvaro.

Kram från Anette

supermom sa...

Är lite avis! Så härligt att gå på marknad, det är på något sätt mer avslappnat än att gå och handla i en butik.

Vad kul med besök!

helen sa...

Så underbart det låter.

Mysigt att strosa runt och känna de olika dofterna från marknadsstånden, och fynda lite smått och gott!

Jag njuter med dig!

Kram
Helen

Mollys Hus sa...

Nyfiken som jag är så undrar jag vad det är du syr! Syr du och säljer saker eller är det för privat bruk.

Torunn sa...

Jeg drømmer meg bort og kjenner stemningen på kroppen og duftene i nesa .-)
Gleder meg til å oppleve det!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Å Meurges är så gott! /Lina