Vårt hus i Provence: Laddar batterierna

söndag 24 maj 2009

Laddar batterierna

Jag laddar batterierna på två sätt. Både mentalt och kamerabatterierna. Jag gick en promenad i stan och tänkte ta gator jag inte gått förut och så hade jag tänkt fota lite. MEN efter första kortet var batterierna slut.Kortet är från en tvärgata inte långt från vårt hus.
Jag hittade flera gator och vackra vyer som jag inte sett förut men jag får fota dem en annan dag. Efter en stunds vandring satte jag mig i parken och njöt av skuggan. Jag satt och skrev en stund och sedan gick jag vidare. Ikväll har jag ätit ute och sedan suttit och stickat en stund och klippt till en kjol. Att ha byxor är inte att tänka på och fler kjolar behöver jag verkligen. Skönt att arbetsrummet är så pass i ordning att jag kan börja sy lite.
Nu blir det snart sängen och kanske orkar jag läsa lite bok innan jag somnar.
Natti natti

1 kommentar:

Torunn sa...

Natti, natt :-)
Gleder meg til å se flere bilder fra byen din!
Så flink du er som syr kjoler selv da. Skjønner det er varmt hos deg så sommerkjoler er det beste å ha på seg.

Ha en deilig, ny uke .-)

Klem Torunn